Виховні заходи

Тема. Зродились ми великої години
Мета. Прикладом боротьби воїнів УПА та учасників Майдану й антитерористичної операції (АТО) спонукати учнів до роздумів про важливість, суть і коріння національної свідомості, формувати почуття гідності, пропагувати дух захисника рідної землі.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Слово вчителя
Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні наш перший урок присвячено найсвятішому в нашому житті – Батьківщині. Для нас це Україна – наша земля, наш рідний край, наша країна зі славною історією, одночасно молодою і багатовіковою, яка в 2017 році святкує 26 років від Дня Незалежності. Україна — це супер. Україна — це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії. На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни.

Україна
Ми вбираємо її з першим своїм подихом, дотиком, молоком матері.
Вона - наше джерело, яке дає силу і наснагу, звідки починається наш шлях у світ.
Таке місце єдине  на Землі.
Україна – це країна трагедій і краси
Країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її.

Запам’ятай, що за Україну боролися тисячі видатних витязів, які
виробляли і втілювали в життя національну ідею про побудову соборної, суверенної незалежної Української держави.
Згадаймо їхні імена…. 


ІІ. Оголошення теми та мети уроку 
-         Сьогодні ми перегорнемо сторінки історії нашої держави. І згадаємо тих, хто будував наше з Вами майбутнє.
-         Давайте разом послухаємо пісню у виконанні Олега Скрипки.
Демонструється відеокліп «Марш Збройних сил України» у виконанні Олега Скрипки. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://youtube.com/user/Pershyi.)
-         Чи чули ви ці слова? Кому вони належать?
Учитель. Щойно ви почули пісню у виконанні українського співака Олега Скрипки та ансамблю Збройних сил України, які 13 березня цього року презентували її як марш українського війська в Києво-Могилянській академії з нагоди Дня добровольця. У кліпі є відеоряд, де ми бачимо бійців АТО, які на Сході захищають нашу Україну від російської агресії. Слова маршу звучать дуже актуально, але насправді створені давно, ще 1931 року, Олесем Бабієм, січовим стрільцем, письменником та літературознавцем, делегатом першого Конгресу ОУН, за участь у якому відсидів у польській тюрмі 4 роки. Саме за ґратами народився цей гімн українських націоналістів, який пізніше також слугував гімном і для УПА.
То хто вони, воїни УПА? Чому для одних людей у нашій країні вони герої, а для інших – бандити?
З метою об’єктивного висвітлення українського національно-визвольного руху, а також підготовки та відзначення 75-ліття створення УПА Івано-Франківська обласна рада проголосила 2017-й «Роком Української повстанської армії».
Тема першого уроку «Зродились ми великої години» присвячена 75 річниці створення УПА.

ІІІ. Основна частина уроку
Розповідь з елементами бесіди
Колись хтось з відомих сказав такі слова» «В історії немає нічого нового. Все нове – це давно забуте старе». І сьогодні, аналізуючи події, що відбуваються в нашій державі, часто пригадую ці слова.
Сьогодні, як і 75 років тому ми мусимо захищати свою незалежність із зброєю в руках. Давайте зануримося в події 75 річної давності.
У 1942 році
Західні землі до війни перебували у складі Польщі, а у 1939 році були приєднані до всієї України. Від цього часу натерпілися західні українці. Інтелігенцію, священників, просто неблагополучних людей арештовували, катували в тюрмах, висилали до Сибіру. Люди просто не знали, куди зникали їхні рідні. Коли почалася війна, прийшли німці, відкрили тюрми, показали людям страшну правду сталінського режиму.
От тоді, напевно визріло бажання боротися за власну українську державу.
З ініціативи ОУН була створена українська армія УПА. Датою створення називають жовтень 1942 року.
Восени 1942 року бандерівці почали комплектувати на Волині збройні партизанські відділи, з яких згодом утворилася УПА.
Досвідчений польовий командир Роман Шухевич добре розумів, що УПА має бути не армією політичної партії – ОУН(б) чи ОУН(м), а армією України, яка боротиметься з будь-яким неукраїнським режимом. Сполучення абревіатур «ОУН-УПА» вигадали енкавеесівці у своїх донесеннях, а згодом воно перейшло в історіографію. Насправді, в рядах УПА було багато членів інших партій, безпартійних, осіб неукраїнської національності.
(Демонструється відеофільм радіо «Свобода» «Історія УПА». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://youtube.com/user/RadioSvobodaOrg.)
Вчитель. Давайте разом перегорнемо сторінки історії УПА. Сторінка 1 «Історична»
Учень 1
Формування перших відділів УПА розпочалось на Волині на рубежі 1942–1943 рр. Для цього склалася низка причин: по-перше, сприятливі природно-географічні умови – наявність великих важкодоступних лісових масивів; по-друге, особливе політичне становище – Волинь була регіоном розвиненої національної свідомості населення: підпільна мережа Організації українських націоналістів (ОУН) там нараховувала кілька тисяч; по-третє, радянське керівництво розглядало Волинь як важливу базу для поширення партизанського руху і йому треба було протистояти; по-четверте, терор проти українців, який розгорнули польські військові формування; по-п’яте, жорстокий окупаційний режим нацистів.

 Учень 2
Основні райони діяльності УПА від 1942 до 1949 років охоплювали етнічні західноукраїнські землі площею 150 тис. км2, де до війни проживало 15 млн людей. У 1944 р. УПА діяла в Західному Поліссі, на Волині, Поділлі, в Середньому Подніпров’ї, Галичині, Карпатах, у Закерзонні (Лемківщина, Надсяння, Холмщина, Підляшшя). У Західному Поліссі, на Волині, Поділлі підрозділи УПА воювали до 1946 р., у Закерзонні, в Галичині – до 1947 р., в окремих районах Прикарпаття (Гуцульщина) – до 1949 р. Після розформування частин УПА їх кадри переведено у підпілля.
 Учень 3

Основна мета і стратегія УПА – використати німецько-радянську війну 1941–1945 рр., а пізніше «холодну війну» між Союзом Радянських Соціалістичних Республік (СРСР) і Сполученими Штатами Америки (США) як зручні нагоди для відновлення незалежності України.

Учень 4
У серпні 1943 р. з’явилася листівка «За що бореться Українська Повстанська Армія», яка стала своєрідною програмою УПА. У листівці стверджувалося, що армія веде боротьбу з обома – гітлерівським і сталінським – імперіалізмами тому, що український народ, як інші, має право вирішувати питання політичного, економічного устрою, який забезпечить свободу й справедливість в Українській Самостійній Соборній Державі

Учень 5

За час існування УПА використовувала різні гасла: «За Українську Самостійну Соборну Державу!», «Воля народам! Воля людині!», «За вільні національні держави поневолених народів!», «Поневолені народи, єднайтеся в боротьбі проти імперіалістів!», «За Українську самостійну соборну демократичну республіку!»

Учень 6

Кожний вояк УПА приймав вигадане прізвисько, так зване псевдо. Це робилося для того, щоб не накликати небезпеку на рідних. Зрозуміло, що багато кличок повторювались (наприклад, в УПА-Північ в 1942 р. воювало три «Остапи»). Усі псевда повстанців слід поділити на чотири групи: іменникові, прикметникові, віддієслівні та ідіоматичні. Більшість псевд належать до іменникового типу: «Сокіл», «Дуб», «Скрипка», «Андрій», «Байда», «Хмара», «Гуцул», «Співак», «Волоцюга». Другу групу складають прикметникові: «Відважний», «Чубатий», «Тихий». Менше віддієслівних: «Непитай», «Нечитай», «Непий», «Почекай».
Сторінка 2 «Краєзнавча»

Вчитель.  Слова словами, але найкраще розкажуть про події того часу живі свідки історії. Учнями нашого ліцею проведено дослідження –проект. Результатом є фільм, у якому очевидці (а їх було троє) розкажуть Вам про події того часу.
(перегляд фільму «Спогади очевидців»)

Сторінка 3. «Лірична»

Вчитель.
За Україну воювали дорослі, молоді юнаки і дівчата. Часто гинули у боях, залишаючи сиротами своїх дітей, вдовами жінок, а дівчата так і не дочекалися з війни своїх коханих.

(пісня «Нас весна не там зустріла»)

Висновок
Вправа «УПА –це»
Військово-політичне формування
Роки діяльності -  1942-1953
Боролися за незалежність України
Військовий устрій
Форма
Роман Шухевич – повідник УПА
Західна Україна

Висновки від вчителя
Повстанська армія – справді, феноменальне явище в історії України. Вона повнилася не асоціальними й аморальними маргіналами, але високосвідомими, освіченими, духовно багатими особистостями. В умовах протистояння кільком окупаційним владам вона створила ту інфраструктуру, яка притаманна повноцінним збройним силам провідних держав. Крім того, що героїчно воювала, проводила самовіддану ідеологічну роботу не лише в своїх лавах, а й поміж спраглих правди українців та представників багатьох дружніх націй.
Останні набої повстанці вистріляли на початку 1960-х років. Проте півторадесятилітній кровавий змаг переріс у мирний спротив, речники якого продовжили справу попередників. Зрештою, після подій національного пробудження другої половини 1980-х рр. імперія зла забилася в конвульсіях і припинила своє нікчемне існування. Акт проголошення незалежності України сповнив мрії незламних. Вони виконали свою місію.
На жаль, сьогодні нащадки славних упівців змушені знову тримати в руках зброю проти ненаситного північно-східного ворога. Історичні закони діють у будь-яких умовах: незалежність – не дарується. 24 серпня 1991 р. Україна отримала волю, а нині її здобуває.
Цього року День Незалежності України відзначили грандіозним парадом військових у Києві. У параді під назвою "Зродились ми великої години" взяли участь близько 4,5 тисяч військовослужбовців ЗСУ, Нацгвардії, Державної прикордонної служби, Нацполіції та 10 підрозділів військових з інших країн.
ІІІ. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
Закінчить речення «Я мрію, щоб в Україні…»

Україна – прекрасна країна. З кожним роком ми крокуємо все вище та вище, здобуваємо нові перемоги та досягаємо успіху. Ви – українці, майбутнє нашої держави та саме за вами будуть стояти нові відкриття, досягнення та перемоги.
Пісня «Не спи моя рідна земля» (відео)



Виховна година «Молоде покоління за безпеку руху»
Мета: повторити правила пішоходів,  закріпити знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки та правила користування громадським транспортом; розвивати творче мислення, уяву, пам'ять, вміння поводитися в екстремальних ситуаціях; виховувати дисциплінованість, свідоме ставлення до обов’язків пішоходів та пасажирів, бажання краще знати правила та суворо їх дотримуватися.
Обладнання: плакат «Дорожні знаки», виставка малюнків, книжкова виставка, мультимедійна презентація.
Хід заняття
Вступне слово вчителя.
Життя у кожної людини єдине і неповторне, і тому кожен повинен його берегти. Цієї мудрої і дуже важливої науки ми повинні вчитися постійно, щоб одержані знання стали стійкими переконаннями і нормою життя. Правил у нашому довкіллі є чимало, їх треба знати і дотримуватися. А в числі найголовніших правил життя є правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Як ви гадаєте, хто з учасників дорожнього руху найбільше ризикує отримати травму: пішохід, велосипедист чи пасажир? Статистика стверджує, що пасажир, зокрема легкового автомобіля. А якщо порахувати, скільки серед постраждалих людей різного віку, то виявиться, що найбільше – ваших однолітків. Тому на сьогоднішньому занятті у вас буде можливість не тільки повторити правила поведінки на вулицях і дорогах, а й позмагатися. Гаслом нашого заходу будуть слова: треба знати, щоб жити. Роботу ми проведемо в групах: «Дослідники», «ЧП - Інфо», «Інспектори ДАІ». Кожна група мала випереджаюче завдання. Дослідники підготували історичну довідку про правила дорожнього руху.
Виступ групи «Дослідників»
Ще з січня1638 року Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди. Було введено правосторонній рух. Тільки в 1891 році вперше в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль. У 1940 році були прийняті типові правила дорожнього руху. Вони змінювались, доповнювались, удосконалювались. Виходячи з вимог міжнародних правил, враховуючи передовий досвід, 1 січня 2002 року були введені нові «Правила дорожнього руху України». Вони є обов’язковими для всіх учасників руху.
Надаємо слово групі «ЧП Інфо», яка ознайомить нас із сумною статистикою дорожньо - транспортних пригод в місті з 2012 року і в світі.
Щороку в світі від дорожньо-транспортних пригод гине понад 250 тис. людей. За рік в Україні гине понад 5 тис. людей, а понад 30 тис. отримують травми. Одним з найпоширеніших видів дорожньо-транспортних пригод є наїзд транспортних засобів на пішоходів, причому 60% таких пригод здійснюється з вини самих пішоходів. Головною причиною автопригод є:
-                   несподівана поява дітей на проїжджій частині дороги;
-                   перехід у невстановленому місці;
-                   вихід на дорогу із-за стоячого транспорту.
З початку 2012 року на території Кривого Рогу було скоєно 232 дорожньо-транспортні пригоди, в яких загинуло 18 людей, 320 отримало травми. У порівнянні з минулим роком зросла кількість аварій і постраждалих. Найбільшу кількість ДТП склав наїзд на пішохода – 99 пригод(5людей загинуло, 99 травмовано). Це 40 % від загального обсягу аварій.
Вчитель.
Пропоную переглянути відеоролик про дорогу від школи додому. Будьте уважні! Складіть пам’ятку для учнів.
Соціальна реклама.
Слово групі інспекторів ДАІ
Пам’ятка для учнів
1.  Рухатися потрібно по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.
2.  Переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності - на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.
3. Якщо в зоні видимості немає переходу або перехрестя, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити її під прямим кутом до краю проїзної частини в місцях, де дорогу добре видно в обидва боки, і лише після того, як пішохід упевниться у відсутності небезпеки.
4. У місцях, де рух регулюється, потрібно керуватися сигналами регулювальника або світлофора.
У таких місцях пішоходи, які не встигли закінчити перехід проїзної частини дороги одного напрямку, повинні перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності - на середині проїзної частини і можуть продовжити перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора чи регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.
5. Перед виходом на проїзну частину з-за транспортних засобів, що стоять, та будь-яких об'єктів, що обмежують оглядовість, потрібно впевнитись у відсутності транспортних засобів, що наближаються.
6. Чекати транспортний засіб потрібно на тротуарах, посадкових майданчиках, а якщо вони відсутні, - на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.
7. На трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, дозволяється виходити на проїзну частину лише з боку дверей і тільки після зупинки трамвая.
Після висадки з трамвая необхідно залишити проїзну частину не затримуючись.
8.Не можна виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху.
Вчитель. Ми пригадали правила для пішоходів, а зараз я пропоную позмагатися. Проведемо гру «Найрозумнііший». Треба вміти правильно, швидко приймати рішення у різних життєвих ситуаціях, для цього повинні мати і знання, і швидку реакцію. Що ми зараз і перевіримо.
Пропоную кілька категорій питань: «Зебра», «Світлофор», «Пасажир», «Велосипед», «Знак», «Секрет». Кожна команда по черзі обирає категорію і за 1 хв. повинна якомога більше дати правильних відповідей.
І. Категорія «Зебра»
1.По чому повинні переходити пішоходи?
2.Хто більше любить знак «Пішохідний перехід»?
3.З якого боку тротуару повинен
рухатися пішохід?
4.В якій країні виникла перша сучасна зебра? (Германія, 1953рік)
5.Які існують перехрестя?
6.Переходячи дорогу, потрібно подивитися…(вліво)
7.Якщо потрібно викликати «швидку» дзвоніть(103)
8.Шофер веде машину. Попереду дві птиці: качка і гуска. Що потрібно давити? (гальмо)
ІІ. Категорія «Світлофор»
1.               Що означає слово світлофор? (носій світла)
2.               Що означає жовтий мигаючий колір світлофора?
3.               Що означає червоне світло світлофора? (рух заборонено)
4.               Яка найбільша кількість секцій буває у світлофора? (5)
5.               Який сигнал світлофора знаходиться зверху? (червоний)
6.               Що означає жовтий сигнал? (заборону руху і зміну сигналів)
7.               Переходити дорогу потрібно на яке світло світлофора?
ІІІ. Категорія «Пасажир»
1.У які двері потрібно заходити пасажирам? (задні)
2.У який бік краще стояти в салоні під час руху транспортного засобу?(у бік руху)
3.З якого віку дозволяється сидіти на передньому сидінні?(14)
4.Для кого призначений тротуар?
5.Місце посадки і висадки пасажирів(зупинка)
6.Безбілетний пасажир…
7.Засоби пасивної безпеки пасажира легкового автомобіля…
8.Найнебезпечніше місце для пасажирів легкового автомобіля…(праворуч від водія)
9.Найбезпечніше місце для пасажирів авто…(посередині заднього сидіння)
10.У кузові вантажівки забороняється перевозити дітей до…(16р.)
11. Транспорт з вусами (трамвай).
ІV.Категорія «Знак»
1.У фігурах якого кольору зображені наказові знаки?(синього)
2.Знаки, що інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги називаються…(попереджувальні)
3.Знаки, що забороняють або скасовують певні обмеження в русі (заборонні)
4. Інформують про розташування об’єктів обслуговування…(сервісу)
5.Хто має пріоритет у русі там, де встановлено знак «Житлова зона»?(пішохід)
6.Щоб уникнути небезпеки на вулиці, потрібно знати… (дорожні знаки)
Категорія «Велосипед»
1.Де можна їздити велосипедистам?
2.З якого віку можна їздити на велосипеді? (14р)
3.Чим повинні бути обладнані велосипеди? (звуковими сигналами та світлоповертачами)
4.Колона велосипедистів , що рухається по проїжджій частині повинна бути розділена на групи по…(10 чол,)
5.Дистанція між групами велосипедистів повинна бути (80-100м)
6.Чи можна велосипедистам буксирувати мопеди чи велосипеди? (ні)
7.Для руху в темну пору на велосипеді повинен бути увімкнений…(ліхтар)
8. Проїзна дорога з твердим покриттям…(шосе)
9.З боку від дороги (кювет)
10. Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді ? (перевірити сигнал і гальма)
11.Різні скельця є у нього:
Червоне, жовте і зелене.
Може ними він сказати:
«Йти», «стояти», «зачекати». (Світлофор)
Вчитель. Світлофор-один із головних атрибутів наших доріг. А зараз творча група класу мала завдання створити образ світлофора у пісні і танці.
Музична пауза. Танець «Світлофор»
Вчитель. Ви довели, що вмієте відповідати швидко і правильно.
А зараз завдання буде складнішим. Вам потрібно розв’язати задачі, але не такі, як на уроках математики. Задачі ситуативні.
Ситуація 1.На свій день народження Денис отримав від батьків довгоочікуваний подарунок – мотоцикл. Хлопцеві здалося, що управлять ним дуже легко, і наступного дня він запропонував своїй однокласниці покататися. Дівчина відмовилася. Чи правильно вона вчинила?
Відповідь. Дівчинка повинна з’ясувати: чи обладнано мотоцикл сидінням, ручкою і підставкою для ніг; чи має водій права; чи є захисні шоломи для водія і пасажира; чи виповнилося пасажирам 12 років. 
Ситуація 2.
Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти - в школу, а дорослі – на роботу.
Хлопчик дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч – і мерщій через дорогу. Але не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно було вже не можливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там – зустрічний потік транспорту… З важкими травмами хлопчика забрала «швидка», а от водія врятувати не вдалося. Хто винен у цій ситуації? Як потрібно обходити транспортні засоби?
Відповідь. У цій ситуації винен хлопчик, тому що він не переконався в безпеці на дорозі. Автобус, автомобіль, тролейбус потрібно обходити ззаду, а трамвай спереду, щоб бачити трамвай, який їде назустріч.
Ситуація 3.
Дівчинці при поверненні зі школи додому, необхідно перейти дорогу. Побачивши знак «Діти», вона впевнено закрокувала через проїзну частину. Чи правильно зробила дівчинка? Якщо ні, то чому? Які знаки ви б запропонувати встановити на мікрорайоні Зарічний?
Відповідь: Знак «Діти» не дає переваги пішоходу при переході дороги. Дівчинці потрібно було зупинитися на тротуарі, глянути ліворуч і, лише переконавшись, що смуга руху вільна, дійти до середини дороги. Зупинитися на осьовій лінії, подивитися праворуч і закінчити перехід, якщо немає машин. На Зарічному я б запропонував зробити підземний перехід, встановити кнопку для пішоходів.
Ви добре розв’язали ситуативні задачі. Я пропоную взяти участь в грі «Вірю-не вірю». Кожен повинен мати свою точку зору, яка ґрунтується на міцних знаннях.
Підсумок гри.
У сучасному світі цінується людина, яка вміє адаптуватися до життєвих ситуацій, людина творча. Кожна група мала завдання створити ребус на тему «Дорога, Транспорт. Пішохід»
Вчитель.
Діти! Не забувайте найважливішого правила вашого життя і здоров’я –правила поведінки на вулицях рідного міста і за його межами. Тільки пильність і обережність збережуть вам життя.
Я передаватиму вам мікрофон, а ви повинні будете одним реченням зробити висновок з нашого уроку.
- Ми за безпеку руху;
- вивчайте і дотримуйтесь правил дорожнього руху;
- бути дисциплінованими на дорозі;
- не бути байдужим до людей;
- бути освіченим та вихованим у громадських місцях;
- бути відповідальним;
- дорожити життям, здоров’ям;
- вміти знання застосовувати на практиці.

Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
І правильну дорогу обирайте,
Якщо до старості вважаєте дожить.

Щоб не спізнитись - ви не поспішайте.
 Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А на дорозі рот не роззявляйте,
 щоб і життя, й здоров’я зберегти.

Бо їде транспорт, всюди перехожі.
Хтось на роботу, хтось з роботи йде.
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не зупиняється ніде.

Летять машини, швидкість в них висока.
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.

Спіткнутись можна чи перечепитись..
Летять машини, вже несила встать.
Автомобіль не може зупинитись…
Страшне нещастя може вас спіткать.

Дорогу виберіть до рідної вам школи,
Щоб світлою й безпечною була.
І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі й нікому не бажайте зла.


Бесіда з попередження дитячого травматизму.

1. Правила протипожежної безпеки
1.     Вогонь – друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки
2.     Діти під час виникнення пожежі у багатоповерховому будинку, власному будинку. Способи захисту органів дихання від чадного газу.
3.     Правила експлуатації побутових нагрівальних, електричних та газових приладів.
4.     Пожежонебезпечні речовини та матеріали. Протипожежна безпека при поводженні з синтетичними, горючими, легкозаймистими матеріалами та речовинами
5.     Пожежонебезпечні об’єкти. Новорічні свята: новорічні ялинки, електричні гірлянди; небезпека використання відкритого вогню (свічки, бенгальські вогні тощо)
6.     Правила протипожежної безпеки у вашому домі. Гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння. Правила поводження під час пожежі.
7.     Запобігання виникненню пожеж від електричного струму та правила гасіння таких пожеж. Дії учнів у випадку пожежі.
8.     Домедична допомога постраждалим від пожеж. Шкідливість і небезпечність куріння.
9.     Основні правила протипожежної безпеки під час відпочинку в лісі.
10. Підсумкове заняття. Протипожежна безпека.

2. Запобігання отруєнь
1.     Поширення отруєння грибами, рослинами та їх насінням. Профілактика харчових отруєнь.
2.     Запобігання отруєнь хімічними речовинами.

3. Правила безпеки при користуванні газом
1.     Загальні відомості про природний та зріджений газ.
2.    Правила безпечного користування побутовими газовими приладами. 3.     Дії населення у разі виявлення запаху газу.
4.    Ознаки отруєння. Запобігання отруєння чадним газом. Домедична допомога у разі отруєнь.  
4.Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами
1.     Види боєприпасів, методи їх розпізнання. Небезпечні предмети (знахідки) та дії у разі їх виявлення.
2.    Правила поводження з ВНП, невизначеними предметами та речовинами.
3.    Запобігання дитячого травматизму від ВНП побутового призначення: пріоритетні засоби, горючі та легкозаймисті речовини.
5.   Вогнепальна зброя – не забава. Небезпечність виготовлення та випробування вибухових пакетів.
5.     Заходи з безпеки під час збирання металевого брухту. Правила дії під час виявлення ВНП.
6.     Підсумкова бесіда. Обережність дітей під час літніх канікул – запорука життя та здоров’я.

6. Правила безпеки на воді
1.     Уміння триматися на воді – запорука безпеки. Особливості купання у морі, річці, ставку.
2.     Допомога утопаючому. Рятувальні прийоми та засоби надання першої допомоги потерпілому
3.     Правила поведінки на кризі. Надання допомоги потерпілому на воді взимку. 4.     Правила безпечної поведінки на воді та біля води.
5.     Дія води на організм людини. Як правильно купатися.

7. Правила безпеки у користуванні електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму
1.     Поняття про джерела струму, їх небезпечність для життя та здоров’я людини. 2.     Правила поводження з побутовими електроприладами: праскою, електроплиткою тощо.
3.     Правила поведінки у разі виявлення обірваного електричного дроту. 4.    Правила поведінки поблизу електрощитової, лінії електропередач.


Правила поведінки
під час ожеледиці та на льоду

Обходьте металеві кришки люків. Як правило, вони вкриті льодом. Крім того, вони можуть бути погано закріплені і перевертатися, що додає небезпеки травмувань.
Не прогулюйтеся з самого краю проїжджої частини дороги. Це небезпечно завжди, а на слизьких дорогах особливо. Можна впасти та потрапити на дорогу, автомобіль може виїхати на тротуар.
Не перебігайте проїжджу частину дороги під час снігопаду та у ожеледицю. В ожеледицю значно збільшується гальмівний шлях автомобілів, і падіння перед автомобілем, що рухається, може призвести, в кращому разі, до каліцтва, а то і до загибелі. 
Що робити, якщо ж  ви впали?..... якщо через деякий час відчули біль у голові, в суглобах, нудоту, побачили, що утворилися пухлини - терміново зверніться до лікаря в травмпункт, інакше можливе виникнення ускладнень з неприємними наслідками.
Нестійкі погодні умови - відлига вдень і заморозки вночі сприяють активному утворенню бурульок на покрівлях споруд (особливо старих будинків з похилим дахом), що виступають на архітектурних частинах будинків та великих деревах.

Пересуваючись містом у період танення льоду, слід бути особливо уважним, проходячи повз будинки чи біля високих дерев, спершу необхідно впевнитись у відсутності загрози падіння льодових наростів.
 По можливості необхідно триматись на безпечній відстані від будинків та інших споруд, вибираючи найбільш безпечний маршрут руху. Ні в якому разі не заходити за спеціальні огорожі поблизу будинків чи дерев.

Правила поведінки на льоду,
на водоймах взимку
Коли довго стоять морози, то водойми поступово вкриваються першою ще тонкою та ненадійною кригою. Вона завжди небезпечна, а до того ж ще й зрадлива: без шуму та тріску крига раптово провалюється під ногами. Особливо слабкою вона буває в заростях прибережного очерету, адже тут вона вся пронизана стеблами рослин. Небезпечний для пересування матовий білий лід з жовтуватим відтінком.
 У жодному разі не можна виходити на тонкий лід та перевіряти його міцність ударом ноги, а обов’язково використовувати для цього палицю. Не можна також стрибати та бігати по льоду, збиратися великими групами на одному місці. На початку зими, небезпечною є середина водоймища, а в кінці зими - прибережні ділянки.
Якщо ж ви все таки опинилися у крижаній воді, а поряд нікого немає, розставте широко руки та намагайтеся утримуватися на поверхні. Енергійні рухи під час перебування у воді сприяють швидкому охолодженню. Тому треба без різких рухів виповзти на міцний лід у бік, звідкіля прийшли та повзти до берега, відштовхуючись ногами від краю льоду.
Надаючи ж допомогу людині, що провалилася під лід, ні в якому разі не можна підходити до неї стоячи, потрібно наближатися лежачи, розкинувши в сторони руки та ноги, використовуючи дошки або інші предмети, які є під руками. Лежачи на одному з таких предметів, закріплених мотузкою на березі або на твердому льоду, особа, яка надає допомогу, повинна наблизитися до потерпілого на відстань, яка дозволить подати мотузку, пояс або багор. Коли поруч нічого немає, то 2-3 чоловіка лягають на лід і ланцюжком просуваються до постраждалого, утримуючи один одного за ноги, а перший подає жертві ремінь або шарф.
А якщо ви раптом стали свідком нещасного випадку, треба телефонувати до служби порятунку «101».

Правила поведінки під час перерви
(запобігання дитячому травматизму).


1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.

2. Під час перерви забороняється:
– бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.
 3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.

4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.
















Комментариев нет:

Отправить комментарий